lördag 25 maj 2013

Kardemumma kaka!

Jag älskar kardemumma och var så sugen på att slänga ihop en enkel kaka medan maten var i ugnen.. Det var superlätt att göra och god blev den. Men särskilt vacker kan jag ju inte säga att den är, hehe!;)


 
Är du sugen på att baka så kommer receptet här!
 
Ingredienser:
 
6 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 dl strösocker
2 tsk kardemumma 
100 g smör
2,5 dl mjölk
1 st ägg
1,5 msk pärlsocker
 
1. Sätt ugnen på 200°. Blanda samman vetemjöl, bakpulver, socker och kardemumma. Blanda ner smöret så det blir finfördelat.
2. Rör ner mjölk och ägg och häll upp smeten i en smord och bröad form. Strö på pärlsocker och grädda ca 40 min.
3. Låt kakan svalna lite innan den skärs upp.


2 kommentarer:

Marie sa...

Ohh så gottit och sådan hjärtform har jag med, så fin =D

Johanna-modemamma sa...

Mums mums mums!
Jag älskar också kardemumma.
Den ser ju jättefin ut.
Kram på dig gumman!