fredag 6 mars 2009

Domino..

Jag fick en hemsk skräckupplevelse idag på jobbet. Det kom in en jäätte full tant. Hon stank riktigt mycket sprit, ögonen var helt svullna och hon hade kissat på sig. Jag blev skit nervös när hon kom in, undrade vad hon ville ha. Om hon ens visste vad hon ville ha. Jag var livrädd att hon skulle ramla (jag hade ju aldrig kunnat hjälpa henne upp med tanke på hennes storlek), och att hon skulle gå nära eller ens röra en.
Efter ett tag frågade hon efter domino. Jag gick och hämtade det till henne, sen skulle hon bara betala också. Hon stod och vinglade och pratade för sig själv, (verkar lite schizofren, hon har väl blivit helt förstörd av både sprit och säkert andra grejer). Tillslut får hon fram pengarna samtidigt som hon står och pratar för sig själv.
Hon räcker fram den vidrigt äckliga handen, svart och kletig. Fyyy fan vad ska jag göra jag måste ju ta betalt. Jag lovar att om Ingemar hade varit där hade han låtit henne ta spelet gratis bara för att slippa nudda henne.
Efter betalningen så var det bara att springa in på toaletten och skrubba av händerna med riktigt mycket tvål....

Några timmar senare såg jag henne uppe på toppens parkering. Hon gick runt i regnet och pratade för med sig själv. Grymt sorgligt och hemskt, men samtidigt kan man inte hjälpa att man tycker det är obehagligt och äckligt med såna människor.

Inga kommentarer: